e-Devlet Mobil İmza Nasıl Alınır?

e-Devlet Mobil İmza Nasıl Alınır?

e-Devlet Mobil İmza Nasıl Alınır?

Bilindiği üzere E-devlet sistemine TC kimlik numara ve şifre ile giriş yapılmaktadır. Fakat mobil imza ile şifre olmadan da e-Devlet sistemine giriş yapmak mümkündür. Peki, bu mobil imza her hattan nasıl alınır?


Hatlardan Mobil İmza Alma İşlemi


Her hat üzerinden belli işlemleri yaptıktan sonra mobil imzanızı alabilir ve E-devlete mobil imza ile girebilirsiniz. Fakat bunun için mutlaka her hangi bir telefon hattınızın olması şarttır.


Türkcell Hattına Sahip Birisi Mobil İmza Nasıl Alır?


Türkcell hattına sahip iseniz mobil imza almak için Türkcell’in her hangi bir şubesine başvurmanız gereklidir. Bunun yerine Türkcell’in anlaşmalı olduğu banka üzerinden de internet bankacılığı hizmeti ile ve 530 veya Türkcell’in 0532 532 0000 müşteri hizmetlerine de başvurabilirsiniz. Bütün bunlara ek olarak sadece Türkcell hattınız üzerinden TC kimlik numaranızı yazıp 2929 numaraya mesaj yani SMS atarak da ön başvuru yapabilirsiniz. Ön başvuru sonrası sizden bazı belgeler istenmektedir. Bu belgeler şöyledir;



1. Mobil imza için başvuranın 128K 4G LTE hatta sahip olması gereklidir.

2. Mobil imza için başvuran kişinin kimlik belgesi, pasaport veya sürücü belgesini yanında bulundurması gereklidir.

3. Türkcell mağazalarından alınacak olan mobil imza kullanım için taahhütnamenin imzalanması gereklidir.


Bu belgeler ile ön başvuru sonrası mobil imzanızın kullanıma açılması en geç 15 gün sonra açılacaktır. Yani en geç 15 gün sonra mobil imzanız devreye girer.


Türk Telekom Hattına Sahip Birisi Mobil İmzayı Nasıl Alır?


Türk Telekom kullanıcıları da aynı Türkcell kullanıcıları gibi Türk Telekom’un her hangi bir şubesinden ya da anlaşmalı İnternet bankacılığı hizmetinden yararlanarak mobil imza içi başvuru yapılabilir. Başvuru sonrası sim kartınız mobil imza ile uyumlu sim kartı ile değiştirilir. Daha sonra gerekli belgeler ile mobil imzanızı alabilirsiniz. Ön başvurusu sonrası istenecek olan belgeler şöyledir;


1. Mobil imza için başvuran kişinin kimlik belgesi, pasaport veya sürücü belgesini yanında bulundurması gerekir.

2. E-güven NES yani Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesinin onaylanması gereklidir.

3. Türk Telekom mobil imza bireysel taahhütnamesinin onaylanması gereklidir.

4. Satış sonrası formunun doldurularak onaylanması gereklidir.


Bu işlemlerden sonra mobil imzanız en geç 15 gün sonra kullanıma açılacaktır.


Vodafone Hattına Sahip Birisi Mobil İmzayı Nasıl Alır?


Vodafone hattına sahip birisinin mobil imza alabilmesi için gerekli olan belgeler ile birlikte Vodafone mağazalarından birisine başvuru yapması gereklidir. Gerekli belgeleri mobil imza almak isteyen kişi doldurmalı ve noter onayı almalıdır. Mobil imzanın kullanılacağı sim kart Vodafone Shop mağazasından alınmaktadır. Vodafone hattına sahip iseniz ve mobil imza almak istiyorsanız şu belgeleri almanız gerekiyor;



1. Mobil imza için başvuran kişinin nüfus cüzdanı fotokopisi,

2. Turktrust NES taahhütnamesi,

3. Kimlik ibrazında noter onaylı belgenin de ibrazı,

4. Başvuran kişinin ön başvuru formunu doldurmuş olması. Bu form mağaza veya bayide doldurulur.

5. Başvuran kişinin Vodafone Mobil İmza Taahhütnamesi doldurması. Bu belge kişi tarafından mağaza veya bayide doldurulur.