e-Defter Nedir, e-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır?

e-Defter Nedir, e-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır?

e-Defter Nedir, e-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-Defter Nedir, E-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır?


E-Defter Nedir, E-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır? Soruları büyük ve küçük ölçekli iş yerleri ve firma sahiplerini ilgilendiren sorular arasında merak edilen sorulardır. E- devlet işlemleri ile pek çok iş alanında işlerin daha kolay ve daha hızlı yürütülüyor. Günümüzde sıkça kullanılan e-devlet işlemleri arasında olan e-defter firmaların işlemlerini kolaylaştırıyor.


E-defter firma ve şirketlerin eskiden bin bir zorluklarda kayıt tutuğu bir tür iş yeri tutanağını dijital olarak elektronik ortamda kayıt altına alınmasını sağlayan bir uygulamadır. Bu sistemin firmalara sağladığı avantajlar arasında zamandan tasarruf kâğıt evrak masraflarını sıfıra indirgemesi ve kolay kayıt işlemi olanakları bulunuyor.


E-defter yani önceki ismi ile defter-i kebir teknolojinin gelişmesi ile dijital ortam taşınarak firmalar tarafından kullanılmaya başlandı. Vergi Usul Kanununu ve Türk Ticaret Kanunu gereğince e-defter uygulamasını firmaların kullanması zorunlu hale getirildi.


E-Defter Nedir?


E-defter nedir? Sorusuna verilecek en doğru ve en anlaşılır cevap olarak şu şekilde ifade edebiliriz. E-defter elektronik ortamda firma ve şirketlerin işyerlerinde yapılan bütün işlemlerini kayıt altına alınmasını sağlayan ve kullanılması zorunlu olan sistemdir.


Vergi usul kanunu ve Türk ticaret kanunu tarafından yasal olarak zorunlu tutulan e-defter uygulaması kullanıcı firmaların kayıt işlemleri kolaylaştırdığı gibi ayrıca pek çok avantaj da sağlıyor. E-defter istemini kullanan firmalar aşağıdaki kolaylıklardan yararlanmış oluyorlar:


l E-Defter elektronik ortamda kayıt tutuğu için noter onayına gerek kalmıyor. Bu sebeple noter ücretini de ortadan kaldırıyor.

l E-Defter ile zaman ve maliyet tasarrufu ve daha hızlı işlem yapılması sağlanır.

l E-Defter, firmaların arşivleme maliyetini ortadan kaldırıyor.

l E-Defter, kullanıcı hatalarını ortadan kaldırıyor.

l E-Defter, firmaların kırtasiye masraflarını ortadan kaldırıyor.

E-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır?


E-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır? Firmaların merak etiği sorudur. Yeni iş yeri açan firmaların öncelikle e-defter sistemine başvurmaları TTK yasa gereği zorunludur. Firmalar muhasebe işlemleri ve diğer kayıt işlemleri için e-defter uygulamasını kullanmakla mükelleftirler.


Firmaların e-defter başvuruları şu şekilde yapılır:


l Firma sahibi olan mükellef kişi www.edefter.gov.tr internet adresine girerek başvuru yapabilir.

l Firma sahibinin başvuru formunda kendisine ait mali mührü ile elektronik olarak onay vermesi gerekir.