Düşük Rekabete Sahip Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

Düşük Rekabete Sahip Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

Düşük Rekabete Sahip Anahtar Kelimeler Nasıl Bulunur?

SEO ile ilgilenen çoğu kişi düşük rekabetli anahtar kelimeler bulmak ister. Bu şekilde daha az rakip ile daha üst sıralarda ve daha çok tercih edilmesini ister. Bu nedenle web sitesine sahip kişiler, düşük rekabetli anahtar kelimeler bulmaya yeltenirler.


Bu durumda rekabeti düşük seviyelerde tutarak kolay bir şekilde Google üzerinde üst sıralarda bulunmaya başlarlar. Böylelikle hem daha çok kişiyle etkileşime girmesine hem de üst sıralarda yer bularak daha çok tercih edilmesine sebep olacaktır. Bu nedenlerden ötürü, insanları düşük rekabetli anahtar kelimeleri bulma arayışına sürükler.


Sizlerde bu yazımız ile birlikte düşük rekabetli anahtar kelimeler bulma ile alakalı bir takım önemli bilgiler vereceğiz. Bu yazımızda sizlere, aklınızda bulunan “SEO, SEO nedir? Anahtar kelimeler, Anahtar kelimeler nasıl bulunur? Anahtar kelime nedir?, Düşük rekabetli anahtar kelimeler nasıl bulunur?” vb. konularda ve sorularda sizlere yardımcı olacağız. Sizlerde bu yazımızı dikkatli bir şekilde okuyarak SEO ile alakalı pek çok konu hakkında fikir sahibi olacaksınız. Anlattıklarımızı pratiğe dökerseniz düşük rekabetli anahtar kelimeler bulmanızı sağlayacaktır.


Anahtar Kelime Nedir?


İnsanların merak ettiği veyahut hakkında bilgi almak istediği bir konuda, hangi kelimeler aracılığı ile arama yapacağını belirleyen sözcüklere denir. Örnek verecek olursak midesi ağrıyan bir kişi bu konu hakkında web sitelerine girip bili almak istediğinde, arama motorlarına genelde “mide ağrısı ya da mide ağrısı nasıl geçer?” gibi sözcükleri ile arama motorları üzerinden arayışlar gerçekleştirir.


Anahtar kelime arayışları SEO başarısına etkisi bulunan önemli etkenlerden biridir. Seçtiğiniz anahtar kelimeler ile birlikte daha çok kitleye hitap etme şansına hem de Google üzerinde yapılan sıralamalar aracılığı ile birlikte, daha büyük bir kitleye hitap etme şansına sahip olmanıza yardımcı olacaktır.


SEO Üzerinde Anahtar Kelime Rekabeti Nedir?


Bir kelimenin arama sayısı ile birlikte o kelimenin zorluk derecesi önemli ölçüde belirlenir. Asıl önemli olan arama sayısı fazla olan kelimelerde başarılı olmaktır. Bu arama sayısı az kelimeye nazaran daha zordur.


Arama sayısı fazla olan kelimelerde başarılı olmak maalesef ki arama sayısı düşük olana nazaran daha uzun süreler gerektirmektedir. Bunlardan dolayı sizlerin ilk önce uzun kuyruklu kelimelerde başarılı olmanız daha önemlidir. Ama bilmenizi isteriz ki arama sayısı yüksek ve aynı zamanda düşük rekabetli kelimeler bulmanız sizlere daha çok yardımcı olarak katkıda bulunacaktır.


Düşük Rekabetli Anahtar Kelime Bulmak


İlk önce düşük rekabet diye üzerine atıfta bulunduğumuz reklam rekabeti değil de tam anlamıyla SEO rekabetidir.


Anahtar kelimelerin düşük rekabetli olması ve aynı zamanda arama sayılarının yüksek olması SEO için önemli bir konudur. Sizler için kısa vadede olumlu sonuçlar getirmesi hem sizin hem de arama motor üzerindeki web siteniz için daha faydalı olacaktır.


Anahtar kelime bulma araçları üzerinde en etkili çözümler sunanlardan biri ise “Google Ads” web sitesidir. Bu siteyle anahtar kelimelerin arama hacmi gibi pek çok konuda sizlere yardımcı olacaktır. Böylelikle SEO uyumlu anahtar kelimeler kullanarak daha çok internet kullanıcısına görünürlüğünüzü sağlamış olacaksınız.


Rekabeti düşük ve kazandıran anahtar kelime bulma araçları


 

l Long Tail Pro anahtar sözcük aracı

 

l Hittail.com sitesi

 

l Semrush.com sitesi

 

l Searchmetrics sitesi

 

l WordTracker sitesi

 

l Wordstream sitesi

 

l Kwfinder sitesi

 

l Market Samurai sitesi

 

l Google Trends sitesi

 

l Google Ads anahtar sözcük araştırma ve analiz etme aracı

 

l Keyword Revealer sitesi

 

l Keyword studio sitesi

Anahtar Kelime Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?


Öncelikle herhangi bir şekilde anahtar kelime hedefi belirlenmesi gerekmektedir. İlgili olan kelime gruplarını belirli kategorilere göre seçerek sizlerde anahtar kelimelerinizi bulursunuz.


Anahtar kelime seçerken aşağıdakilere önem vermeniz gerekmektedir;


 

l Taslak bir şekilde anahtar kelime grubu oluşturmak

 

l Benzerliği bulunan anahtar kelimeleri elemek

 

l Seçilen anahtar kelimelerin aranma sayısını tespit etme

 

l Sözcüklerin rekabetlerini ve aranma sayılarını analiz etme

 

l Seçeceğiniz anahtar kelimelerin tıklama sayılarını analiz etme

 

l Seçtiğiniz kelimelerin anahtar kelimelere uygun etiket bulma

Anahtar Kelimelerin Zorluk Derecesi


Sizler eğer ki sitenizi yeni oluşturduysanız veyahut rekabeti düşük olan anahtar kelimeler arıyorsanız long tail anahtar kelimeleri hedefinize koymanız gerekir.


SEO içerisinde üç adet ana kategoriye ayrılır. Bunları şu şekildedir;


 


1. Head

 

2. Body

 

3. Long tail


Üçünün de kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunur. Ancak söz konusu rekabet ise bu konuda uzun kuyruklu olanlar genel itibariyle grup içerisinde en az rekabete sahip olmaktadır.


Anahtar Kelime ve SEO İlişkisi


SEO içerisinde genellikle optimizasyonların önemli noktası anahtar sözcüklerdir. Bu konuda uğraş veren SEO uzmanları tarafından sizin sitenizin üst sıralarda yer bulmasını sağlayarak daha çok kullanıcı tarafından etkileşime girmenizi sağlayacaktır. Aynı zamanda SEO sayesinde Google üzerinde bulunan sıralamalarda daha üst sıralarda yer bularak sizlerin daha çok kişi ile birlikte etkileşime girmesini sağlayacaktır. Ancak bu konuda bilgi birikimine sahip SEO uzmanlarının da bir ücret talep ettiğini unutmamanız gerekir. Bu ücretleri kısa sürelerde veyahut uzun bir vadede mutlaka karşılayacağınızı belki de çok daha büyük kazançlar sağlayacağınızı unutmayınız.


Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Nedir?


Çoğu kişinin merak ettiği sorulardan biri olan “Uzun kuyruklu anahtar kelime nedir?” sorusu SEO ile ilgilenen kişiler tarafından oldukça merak ediliyor. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler üç veya üzerinde kelimelerden oluşan anahtar kelime grubuna verilen isimdir. SEO içerisinde uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak büyük avantajlar sağlamaktadır.


Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kuyruksuz anahtar kelimelere göre daha düşük bir arama hacmine sahip olmasına rağmen, dönüşüm oranları oldukça yüksek seviyelidir. Bunun nedeni ise uzun kuyruklu anahtar kelimelerin kelime sayısı daha fazla olması sebebiyle, kullanıcıların arama amaçları ile örtüşmesinden dolayıdır. Yani uzun kuyruklu kelimeler, kullanıcıların aramalarına yönelik daha yakın sonuçlar bulundurduğu için bir takım konularda belirli bir oranda avantajlar sunmaktadır.


SEO çalışmaları yaparken hedefe uygun olan uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmanız veya seçmeniz sizlerin mutlaka yararına olacaktır.


Rekabet Gücü Yüksek Anahtar Kelimeler Kullanmaktan Kaçınmalı mıyız?


Birçok kişi daha hızlı ve daha iyi sonuçlar alma vesilesiyle düşük zorluktaki anahtar kelimelere yönelmektedir. Bu durum sizler için kısa bir vadede olumlu sonuçlar doğurabilir. Ancak uzun vadede avantaj sağlayacak bir durum değildir.


Sizlerin Backlink veren internet sitelerinin, dikkatini çekmeniz gerekmektedir. Ama ilk önce bu siteleri araştırıp bulmanız gerekiyor. Bulduğunuz backlinkler ile birlikte sitenizde sayfa otoriteniz düşük olsa dahi sıralamada yer bulmanız muhtemeldir.


Sonuç


Rekabeti düşük olan anahtar kelimeler bulundurmanız her zaman için sizlere avantaj sunmaz. Aynı anahtar kelimeler üzerinden sıralamada yer bulan anahtar kelimeleri backlink ağlarına dikkat etmeniz gerekmektedir. Onların backlink bağlantılarını inceleyerek sizlerde bazı değişiklikler yaparak sıralamalarda daha üst sıralarda yer bulabilirsiniz.


Sizlere kısa sürelerde başarı sağlamanızı elbette ki yardımcı olacaktır ancak bundan daha önemli olan konu o başarının kalıcı bir şekilde olmasıdır. Marka değerinizi her zaman için korumak, site otoritesi her zaman için güçlü tutmak istiyorsanız bu konularda kısa vadeli alternatif çözümlere tercih etmeniz gerekmektedir.